• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Direct Zakelijk Advies

Direct Zakelijk Advies

Voor alles op zakelijk gebied!

  • Financieel
  • Juridisch
  • Professionele dienstverlening
  • Training en Coaching
  • Vastgoed
  • Werk
Home / Financieel / Tips om meer verkopen op Amazon te realiseren
Meer Amazon verkopen

Tips om meer verkopen op Amazon te realiseren

Amazon wordt een steeds belangrijke verkoopsite binnen Nederland. Het is dus zeker aan te raden ook van dit platform gebruik te maken als je een zo hoog mogelijke afzet wilt bereiken. Alleen: Amazon werkt in veel opzichten anders dan de platformen die we gewend zijn, zoals bol.com. Daarom geven wij je in dit artikel handige tips om je verkopen op Amazon te boosten!

Tip 1: Maak je product zichtbaar

Het algoritme van Amazon bepaalt in hoeverre je producten zichtbaar zijn als mogelijke klanten hierop zoeken. Je wilt natuurlijk zo hoog mogelijk scoren, het liefst op de eerste pagina. Je kunt hiervoor twee dingen doen. Je kunt dit organisch oplossen, door de juiste zoektermen en USP’s af te wisselen. Dit is erg efficiënt, maar kost veel moeite. Makkelijker is om je producten te boosten door middel van advertenties. Het voordeel van advertenties is dat deze uiteindelijk ook bijdragen aan je organische resultaten, waardoor je de advertenties langzaam af kunt bouwen.

Tip 2: Behaal de beste positie in de Buy Box

Op de productpagina van Amazon staat de zogeheten Buy Box. Hier kun je alle beschikbare aanbieders van het product zien en vergelijken op basis van bijvoorbeeld prijs of levertijd. De meeste kopers kijken echter niet naar de opties en kiezen simpelweg de standaard ingestelde optie. Deze standaard ingestelde optie worden kan je dus veel opleveren! Je kunt deze positie ‘claimen’ door zoveel mogelijk services aan te bieden, zoals verschillende verzendopties.

Tip 3: Geef zoveel mogelijk relevante informatie

De zoekmachine binnen Amazon werkt heel anders dan we van andere platformen gewend zijn. ook kopers gebruiken hele andere zoekwoorden. In plaats van merken wordt vaak op een product gezocht, waardoor het merk niet zoveel uit maakt. Ook de content die over het product wordt weergegeven, kan doorslaggevend zijn of een klant wel of niet overgaat tot het aanschaffen van het product. Zorg daarom altijd dat de categorie, de titel, de belangrijkste informatie, specificaties en informatie over de fabrikant volledig en kloppend zijn. Kies daarnaast genoeg, heldere en duidelijke foto’s en gebruik de juiste zoektermen.

Tip 4: Werk samen met een growth tool

Met technologie kun je vaak nog veel meer bereiken. Door samen te werken met de e-commerce growth tool van E-pickr krijg je op allerlei handige manieren inzicht in jouw verkopen op Amazon. Je ziet wat er goed gaat, maar ook wat er beter kan. Je kunt dus heel gericht veranderingen doen om de verkopen te stimuleren. Bij Amazon geldt: hoe meer verkopen, hoe beter zichtbaar je bent en hoe meer je dus uiteindelijk kunt verkopen. Daarom is het gebruiken van een e-commerce growth tool zeker geen slecht idee.

Vorige blog
Volgende blog

Footer

Hét zakelijke blog van Nederland

Of je nou zzp’er bent, een groeiende onderneming hebt of voor een bedrijf werkt; op Direct Zakelijk Advies vind je alles over financiën, juridische zaken, professionele dienstverlening, training en coaching, vastgoed en werk.

Online samenwerkingen

Categorieën

  • Financieel
  • Juridisch
  • Professionele dienstverlening
  • Training en Coaching
  • Vastgoed
  • Werk

Recente blogs

Waarom het schrijven van een ondernemingsplan van levensbelang is

De 5 leukste flexwerkplekken in Amsterdam op één rij

laadperron

Het laadperron inrichten: dit moet je weten

© 2025 · Direct Zakelijk Advies · Sitemap