• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Direct Zakelijk Advies

Direct Zakelijk Advies

Voor alles op zakelijk gebied!

  • Financieel
  • Juridisch
  • Professionele dienstverlening
  • Training en Coaching
  • Vastgoed
  • Werk
Home / Financieel / Wat is een digitale receptie en wat zijn de voordelen?
Digitale receptie

Wat is een digitale receptie en wat zijn de voordelen?

Heb je een onderneming of organisatie en wil je graag je bezoekers op een professionele en gastvrije manier ontvangen met een onbemande receptie? En vind je het belangrijk om al je bezoekers te registreren om aan de AVG-wetgeving te voldoen? Dan kan een digitale receptie de ideale uitkomst zijn! 

Wat is een digitale receptie?

Een digitale receptie is een klein display dat je op een onbemande receptie kunt zetten, zoals een balie. Wanneer bezoekers het gebouw betreden, kunnen ze zichzelf aanmelden via het display. Daarna kunnen ze plaatsnemen in de wachtkamer. Wanneer een bezoeker arriveert, krijgt de contactpersoon binnen het bedrijf of organisatie een mail of een sms dat de bezoeker gearriveerd is. 

De vele voordelen van een digitale receptie

Een digitale receptie van Reflex Online neemt vele voordelen met zich mee. Een digitale receptie kan met name een receptioniste extra ondersteuning en hulp bieden. Het automatische systeem noteert namelijk wanneer een bezoeker arriveert en kan direct de contactpersoon binnen het bedrijf of organisatie een berichtje sturen. Dit zal de receptioniste veel tijd en moeite besparen, wat hij of zij in andere zaken kan steken. 

Een digitale receptie voldoet aan de AVG-wetgeving

Als organisatie of bedrijf moet je je houden aan de AVG-wetgeving. Deze wetgeving is opgesteld om de privacy van bezoekers te waarborgen. Een digitale receptie voldoet aan deze wetten en regels, dus daar hoef je je verder geen zorgen over te maken. 

Veel mogelijkheden met een digitale receptie 

Een digitale receptie biedt veel verschillende mogelijkheden voor je bedrijf of organisatie.

  • Er is een uitgebreide software mogelijk. Je kunt de digitale receptie gebruiken in diverse vestigingen en talen. 
  • Daarnaast kun je de bezoekersregistratie koppelen met je eigen systeem of met Microsoft Active Directory. 
  • Je kunt ook gebruik maken van badges. Nadat een bezoeker zichzelf geregistreerd heeft op de digitale receptie, kun je de zichtbaarheid van de bezoeker tonen met een professionele badge. Na het bezoek kan de bezoeker met deze badge zichzelf eenvoudig in- en uitchecken. Je kunt de badge naar eigen wens ontwerpen, zo kun je bijvoorbeeld werken met een QR-code, foto of logo. 
  • De digitale receptie kun je ook toepassen met de huisstijl van je bedrijf of organisatie. Zo kun je onder andere het logo, kleuren en teksten aanpassen naar wens.

 

Vorige blog
Volgende blog

Footer

Hét zakelijke blog van Nederland

Of je nou zzp’er bent, een groeiende onderneming hebt of voor een bedrijf werkt; op Direct Zakelijk Advies vind je alles over financiën, juridische zaken, professionele dienstverlening, training en coaching, vastgoed en werk.

Online samenwerkingen

Categorieën

  • Financieel
  • Juridisch
  • Professionele dienstverlening
  • Training en Coaching
  • Vastgoed
  • Werk

Recente blogs

Waarom het schrijven van een ondernemingsplan van levensbelang is

De 5 leukste flexwerkplekken in Amsterdam op één rij

laadperron

Het laadperron inrichten: dit moet je weten

© 2025 · Direct Zakelijk Advies · Sitemap