• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
Direct Zakelijk Advies

Direct Zakelijk Advies

Voor alles op zakelijk gebied!

  • Financieel
  • Juridisch
  • Professionele dienstverlening
  • Training en Coaching
  • Vastgoed
  • Werk
Home / Werk / Is het gebruik van offline reclame nog steeds waardevol?
offline reclame

Is het gebruik van offline reclame nog steeds waardevol?

In deze tijd is het zaak voor bedrijven om zo veel mogelijk potentiële kopers te bereiken. Dit kan online, maar offline is ook een optie. Maar waarom zou u nog offline adverteren als het online veel makkelijker kan? Hiervoor zal antwoord gegeven moeten worden op de vraag: wat levert offline reclame nog voor waarde? Om deze vraag te beantwoorden zal er gekeken worden naar 3 redenen om nog steeds offline reclame in te zetten.

Het gebruik van online en offline kanalen versterken elkaar
Juist door ook offline marketing in te zetten zal de klant eerder overgehaald worden om een bepaalde actie te ondernemen. Door de inzet van beide soorten kanalen zal de klant namelijk gemakkelijker meer contactpunten met het bedrijf hebben. Ook kan de offline reclame een fysiek bewijs zijn voor het bestaan van het bedrijf en daardoor meer vertrouwen geven in de onderneming.

Offline reclame wordt ervaren als persoonlijk
Een persoonlijk geadresseerde brief of uitgedeelde flyers, folders of samples spreken altijd mensen aan. Dat komt omdat het een speciaal gevoel geeft, omdat het leuk is om op een vriendelijke, persoonlijke manier benaderd te worden. Daarom wordt dit ook vaak toegepast door bedrijven. Enkele voorbeelden zijn: de hoofdredacteur van de krant die u een brief stuurt wanneer u de krant hebt opgezegd. Een medewerker die flyers uitdeelt op events om te zorgen voor naamsbekendheid. Of samples die uitgedeeld worden in de supermarkt zodat u persoonlijk kan proeven of het wat voor u is. Stuk voor stuk manieren om de potentiële klant aan te trekken door hen persoonlijk aan te spreken.

Een beleving creëren is offline veel gemakkelijker en heel effectief
Wanneer een bedrijf iets op een plaats doet waar de doelgroep aanwezig is, dan zal dit veel aandacht trekken. Als u bijvoorbeeld op een beurs voor games aanwezig bent kan een gamestudio heel mooi laten zien hoe een personage in een spel wordt getekend. Het kan heel leuk zijn om een wedstrijd te houden en te kijken wie het leukste personage kan tekenen. De prijs kan dan bijvoorbeeld zijn dat de personage in het echte spel voorkomt en diegene dat spel gratis mag spelen. Hierdoor heeft de gamestudio de aandacht van de gamers te pakken en dit zorgt voor interesse in het spel.

Reclamebureau Armada
Offline communicatiemiddelen zijn dus nog steeds heel belangrijk om te zorgen voor persoonlijke reclame, meer contactpunten, tastbaar bewijs en voor een beleving die impact heeft. Flyers of folders verspreiden kan het reclamebureau Armada voor u regelen. Met de ruime ervaring die zij hebben kunnen zij u heel goed van dienst zijn. Wist u dat uit onderzoek is gebleken dat 80% van de lezers van folders actie ondernemen? Dat is nogal wat aangezien vrijwel geheel Nederland folder leest! Maak dan ook volop gebruik van offline kanalen om te gaan voor optimaal bereik en effect.

Vorige blog
Volgende blog

Footer

Hét zakelijke blog van Nederland

Of je nou zzp’er bent, een groeiende onderneming hebt of voor een bedrijf werkt; op Direct Zakelijk Advies vind je alles over financiën, juridische zaken, professionele dienstverlening, training en coaching, vastgoed en werk.

Online samenwerkingen

Categorieën

  • Financieel
  • Juridisch
  • Professionele dienstverlening
  • Training en Coaching
  • Vastgoed
  • Werk

Recente blogs

Waarom het schrijven van een ondernemingsplan van levensbelang is

De 5 leukste flexwerkplekken in Amsterdam op één rij

laadperron

Het laadperron inrichten: dit moet je weten

© 2023 · Direct Zakelijk Advies · Sitemap