Verhoog de omzet van je onderneming door in te zetten op het vergroten van het aantal online leads. Consumenten doen hun aankopen steeds vaker via webwinkels. Mede door het feit, dat online prijzen bij verschillende partijen met elkaar vergeleken kunnen worden. Op deze manier vindt een consument altijd de beste deal! Het verhogen van het aantal online leads kan op verschillende manieren. Dit artikel geeft je drie tips, om je hierbij op weg te helpen.
Tip 1: houd potentiële leads warm
Het genereren van meer leads hoeft niet per definitie te betekenen, dat je een klant bij diens eerste bezoek iets wilt laten kopen. Sommige klanten willen iets over hun aankoop nadenken. Om deze potentiële leads warm te houden, is het interessant om hen een kortingscode aan te bieden. Doe dit bijvoorbeeld middels een pop-up, welke na een minuut in beeld verschijnt. In ruil voor de kortingscode vraag je bezoekers hun e-mailadres achter te laten.
Tip 2: zorg voor de optimalisatie van je conversie ratio
Naast het warmhouden van potentiële leads, is het verstandig om de focus te leggen op het verbeteren van de conversie ratio van je website. Dit doe je door op iedere pagina minimaal één of twee CTA-buttons op te nemen. Je zet een bezoeker hiermee aan tot het uitvoeren van een actie.
Tip 3: bied de bezoeker meerwaarde met goede content
Zet voortdurend in op het bieden van meerwaarde aan de klant. Voeg nieuwe content toe aan je website, zorg dat bestaande content uitgebreid wordt, enzovoorts. Ook handig zijn overzichten, waarin de verschillen tussen producten worden toegelicht. Het maakt het voor potentiële klanten makkelijker om producten te vergelijken. In deze overzichten zet je een bezoeker aan tot het kopen van een van de vergeleken producten. Het vergroot het aantal online leads!
Meer handige tips of deskundig advies nodig? Bezoek de website van Marco Bouman, dé conversie specialist!